دانلود تحقیق درمورد ليزر و طرز توليد آن

دانلود تحقیق درمورد ليزر و طرز توليد آن

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد ليزر و طرز توليد آن

با دانلود تحقیق در مورد  ليزر و طرز توليد آن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق  ليزر و طرز توليد آن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق  ليزر و طرز توليد آن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد  ليزر و طرز توليد آن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:40 صفحه

قسمتی از فایل:

 ليزر و طرز توليد آن

كلمه» ليزر« =Laser = از حروف اختصاري عبارت انگليسي

Light  Amplification  by  Stimulated  Emission  Of   Radiation

ساخته شده است و به معناي» تقويت نور از طريق تشعشع تحريك شده« به كار مي‌رود.

ليزر نوري است متشكل از پرتوهاي به غايت دسته شده و همدوس كه بسامد امواج الكترومغناطيسي اين پرتوها در حوزة بسامدي بين فرابنفش و فروقرمز گسترش مي‌يابد. فرآيند ليزر از كوانتومي شدن انرژي در ماده و ميدان تشعشع الكترومغناطيسي سر چشمه مي‌گيرد و بر اثر تحريك ساختگي تشعشع پديد مي‌آيد.

وجود پديده تشعشع تحريك شده را آلبرت اينشتين در سال 1316 ، در ضمن يك برداشت نو از فرمول تشعشع بلانك به دست آورد و پايه‌هاي فيزيكي آن را همان زمان انشا كرد. اما اين نوآوري اينشتين نزديك به نيم قرن فقط جنبه نظري داشت و از حلقه علاقه دانشمندان فيزيك فراتر نرفت.

اصطلاح» ليزر« از سال 1960 متداول گشت، و اين هنگامي بود كه تئودور نويمان، از طريق تحريك تشعشع، نخستين ليزر را در بلور ياقوت توليد كرد. يك سال بعد در سال 1961 نيز جوان و همكارانش نخستين ليزر گاز هليوم نئون را ساختند. همچنين ديري نگذشت كه نخستين ليزر نيمه رساناي ارسينو- گاليوم نيز در سال 1962 به دست دو گروه مستقل( تقريباَ همزمان) توليد شد.


4,000 تومان