دانلود تحقیق درمورد از جمع آوري زباله هاي غذايي تا پسماندهاي شهري

دانلود تحقیق درمورد از جمع آوري زباله هاي غذايي تا پسماندهاي شهري

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد از جمع آوري زباله هاي غذايي تا پسماندهاي شهري

با دانلود تحقیق در مورد از جمع آوري زباله هاي غذايي تا پسماندهاي شهري در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق از جمع آوري زباله هاي غذايي تا پسماندهاي شهري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق از جمع آوري زباله هاي غذايي تا پسماندهاي شهري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد از جمع آوري زباله هاي غذايي تا پسماندهاي شهري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

ايران صدا : کلان شهرهاي دنيا با گسترش جغرافيايي و افزايش جمعيت، معضلات فراواني را پيش رو دارند که از اهم آنها ميتوان به رشد روز افزون توليد زباله اشاره نمود، مشکلي که گاه به شکل يک تهديد جدي، سلامت جامعه را به خطر انداخته و در صورت عدم توجه دست اندرکاران امور شهري ، فجايع زيست محيطي جبران ناپذيري در پي خواهد داشت .../ گروه دانش و فناوري 

براي اولين بار در سال 1346 ، اولين واحد توليد کمپوست از زباله توسط بخش خصوصي و به صورت نيمه صنعتي در شهر اصفهان احداث گرديد و در پي آن در سال 1348 شهرداري تهران طي قراردادي با يک شرکت انگليسي کارخانه کمپوست تهران را در صالح آباد ، محلي در جنوب شهر تهران ، احداث نمود تا بخش عمده زباله شهر تهران به کود گياهي تبديل گرديده تا علاو ه بر جلوگيري از انتشار آلودگي ناشي از زباله در محيط زيست، کود توليد شده نيز در کشاورزي مورد استفاده قرار گيرد.
در اين راستا اداره کل کود گياهي شهرداري تهران تشکيل و مسئوليت راهبري کارخانه کمپوست به اين اداره محول گرديد.
پس از انقلاب شکوهمند اسلامي و با توجه به گسترش شهر تهران و افزايش جمعيت به منظور نظارت عاليه بر کليه امور و فعاليت هاي مرتبط با دفع زباله، اداره کل کود گياهي به سازمان بازيافت و تبديل مواد تغيير نام يافته و در سال 1370 با تصويب وزارت کشور به عنوان متولي مديريت مواد زايد جامد شهر تهران شناخته شد.
اين سازمان در مسير رشد و توسعه در سال هاي گذشته همگام با انجام مطالعات گسترده و بهره برداري از منابع علمي و تجارب کشـورهاي ديگر در زمينه دفع و پردازش زباله، طرح ها و شيــوه هاي نوين دفع بهينه و بازيافــت مواد را به اجــرا در آورده که اهم آنها عبارتند از احداث کارخانه هاي کمپوست، کارخانه هاي بازيافت کاغذ و پلاستيک، اجراي شيوه هاي بهداشتي دفن زباله، استحصال گاز متان از مرکز دفن زباله و ساير طرح ها و پروژه هايي که به آنها اشاره خواهد شد.
و اکـنون پس از سال ها تلاش کارشناسـان اين سازمان و کسب تجارب بسيار ارزنده که مــي توانـــد در زمينـه هاي حفـظ محيــط زيســت، ارتقــاء سطـح بهـداشت جامعــه و بهره برداري مناسب از منابع و کسب در آمد، مورد استفاده کليه شهرهاي کشور قرار گيرد تا با به کارگيري روش هاي بهينه مديريت مواد زائد جامد، در سراسر کشور شاهد شکوفايي و بالندگي باشيم.

پسماند يا زباله چيست؟
پسماند يا زباله به مواد جامد، مايع و گاز( غير از فاضلاب) گفته مي شود که بطور مستقيم يا غير مستقيم حاصل فعاليت انسان بوده و از نظر توليد کنــنده زايد تلقي مي گردد.


پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر