الف: تکوینی (در جریان تدریس) ارزشيابي پاياني به صورت شفاهي و طرح مسئله در پاي تابلو یا انجام کار فردی یا گروهی عملی 1- بتواند رئوس مطالب درس را شرح دهند . 2- مفهوم و مضمون اصلی درس چیست؟ 3- پاسخ درست به فعالیت ها 4- انجام فعالیت پژوهش و سایر پژوهشهای پیشنهادی از جانب معلم. 5- ارزشیابی از این درس متناسب با هدفها و انتظارات یادگیری برای مجموعه ای از فعالیتهای داخل و خارج از کلاس دانش آموزان از طریق ابزارهای زیر انجام می شود: ــ فهرست مشاهدات معلم از انجام فعالیتهای فردی وگروهی ــ برگه همتاسنجی که توسط برخی از دانش آموزان درباره مهارتهای گفتگو تکمیل میشود. ــ پاسخ های شفاهی دانش آموزان پس از نظارت بر کار دانش آموزان از گروه ها خواسته می شود که با مشورت هم گروهی های خود پاسخ به سوالات در خلال تدریس درس نخستین کتاب ، توجه به فعالیت های انجام شده را با راهنمایی سرگروه انجام دهند.- انجام چه کارهایی باعث یادگیری بهتر درس نخستین کتاب می شود. - سوال درباره هدف های رفتاری و عملی درس نخستین کتاب از کتاب ب: ارزشیابی تراکمی - سوالات بصورت جزوه قبلا در اختیار دانش آموزان قرار گرفته و از آنها خواسته می شود به صورت گروهی آنها را حل کنند. - با طرح سوال بصورت فردی از دانش آموزان مروری بر درس ارائه شده می کنیم -از دانش آموزان پاسخ فعالیت های موجود در متن را می پرسیم . -هر گروه با توجه به گروه بندی جلسه قبلی کنار هم قرار می گیرند و سوالات را پاسخ می دهند . با استفاده از کارت های آموزشی از دانش آموزان خواسته می شود که سوالات مربوط به درس نخستین کتاب را جواب دهند. از دانش آموزان خواسته می شود آنچه را که از درس نخستین کتاب را بصورت فهرست وار بنویسند و به کلاس گزارش دهند. از دانش آموزان خواسته می شود آزمونی را بصورت گروهی انجام دهند و در کلاس درس بعد از فکر کردن هر گروه پاسخ های خود را ارائه دهند( به عنوان آزمون عملکردی) |