اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس ستایش فارسی پای
دانلود فایل طرح درس ملی و کاربرد درس ستایش فارسی پایه پنجم در زندگی روزمره
تعدادصفحات فایل 7صفحهمیباشد
فرمت فایل بصورت word و pdf میباشد
شرح حال فایل
اهداف مرحله ای : دانش آموزان پس از پایان جلسه آموزشی به اهداف زیر دست می یابند : آشنایی با ضرورت و کاربرد درس ستایش فارسی پایه پنجم آشنایی با مبانی و مضامین درس ستایش فارسی پایه پنجم مهارت خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن ادای احترام متقابل به دیگران و مشارکت در فرایند تدریس | |||||||
رئوس مطالب : آشنا شدن با نقش و کاربرد درس ستایش فارسی پایه پنجم در زندگی روزمره-خوب گوش دادن و خوب صحبت کردن - آشنایی کامل دانش آموزان با مفهوم درس و ایجاد تفکر و خلاقیت در فرایند یاد دهی – یادگیری |
| ||||||
انتظارات از دانش آموزان در این درس | حیطه ها و اهداف |
| |||||
در مورد تنوع در جهان آفرینش تفکر کند و مهارتهای فرآیند تفکر را پیدا کند . | تعقل |
| |||||
نسبت به مطالب بیان شده روحیه نقد پذیری و نقادی پیدا کند . | ایمان |
| |||||
مفاهیم و اهداف آموزشی درس را فراگرفته و آنها را تحلیل نماید. | علم |
| |||||
در مورد درس فرضیه سازی کرده و آن ها رد یا قبول کند . | عمل |
| |||||
برای انجام اخلاق پسندیده از قبیل رعایت حقوق دیگران ، نظم در کلاس ، همکاری و تلاش کند و به دیگران نیز توصیه کند. | اخلاق |
| |||||
به سوالات مطرح شده پیرامون درس ستایش فارسی پنجم ابتدایی پاسخ گوست. | تعقل - علم |
| |||||
در پاسخگویی به سوالات و فعالیت های کلاسی فعال است. | علم - عمل |
| |||||
نسبت به مبانی اخلاقی و تربیتی در کنار آموزش علاقه مند می شود. | اخلاق |
| |||||
معلم کلاس را آماده کرده و به صورت یو شکل در می آورد و دانش آموزان را به چند گروه تقسیم می کند که بهتر بتواند با دانش آموزان ارتباط برقرار کرده و درس ستایش را تدریس نماید. | گروهبندی، مدل و ساختار کلاسی | ||||||
تلفیقی از پرسش و پاسخ ، بارش فکری ، نمایش اسلاید و نمایش پاورپوینت با موضوع ستایش ، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات | پیش بینی روش تدریس | ||||||
کتاب درسی ، ویدیو پروژکشن ، رایانه ، ماژیک ، تخته ، کتاب کار ، گچ ، دست سازه ، مداد ، پاکن | وسایل آموزشی | ||||||
روش تدریس | فعالیت دانش آموز(اندیشه ورزی ، دست ورزی ، خلاقیت توام با خودباوری ، خودیابی و خود ارزیابی) | فعالیت دبیر (ایجاد موقعیت یادگیری) | فعالیتهای یادگیری |
| |||
*** | مطالعه کتاب ، ساخت دست سازه | مطالعه کتاب ، تهیه پاورپوینت ، تدارک تکالیف ، تولید محتوای الکترونیکی | فعالیت های مقدماتی |
| |||
*** | مطالعة درس قبلی | سلام و احوالپرسی-حضور و غیاب فعال - هر دانش آموز، حضور خود را با کلمه انگیزشی که دوست دارد اعلام می کند.توجه نسبت به حالات روحی و فیزیکی دانش آموزان- بررسی وضعیت کلاس به صورت کلی- برقراری رابطه عاطفی | پیش بینی رفتار ورودی و ایجاد ارتباط |
|